Jak utworzyć nowego użytkownika WordPress?

Jak utworzyć nowego użytkownika WordPress?

Dodawanie użytkowników w CMS WordPress umożliwia dodawanie użytkowników witryny, posiadających określone role i uprawnienia. Domyślnie WordPress pozwala tworzyć pięć typów użytkowników: administratora, redaktora, edytora, współpracownika i subskrybenta. Tworzenie użytkowników może odbywać się przez stronę główną, np. gdy zapraszasz ich do utworzenia konta, a także w panelu administratora (wp-admin), gdzie możesz samodzielnie dodawać i edytować parametry kont użytkowników. Przekonaj się, jak łatwo utworzyć nowego użytkownika WordPress. 

Hosting WordPress

CMS WordPress to najpopularniejszy dziś system CMS, system zarządzania treścią, umożliwiający tworzenie witryn internetowych dowolnego typu. Popularność WordPress wynika z jego prostej obsługi i nieograniczonych możliwości poszczerzenia funkcjonalności. Do obsługi CMS zalecamy niezawodny Hosting WordPress, dedykowaną dla WordPress i dostępny w ofercie HashMagnet. Zarejestruj usługę, aby do razu otrzymać dostęp do witryny WordPress i rozpocząć wprowadzanie treści. Zarejestruj szybki Hosting WordPress teraz!

Użytkownicy WordPress i ich role

Po wykonaniu instalacji WordPress, możesz od razu zalogować się do zaplecza CMS, do panelu wp-admin, gdzie będziesz mógł zarządzać witryną, jej zawartością, wyglądem i wszystkimi dostępnymi funkcjonalnościami. 

Pierwszy użytkownik, utworzony na etapie instalowania CMS, jest administratorem witryny i posiada wszystkie uprawnienia niezbędne do jej obsługi. 

Może również tworzyć nowych użytkowników, przypisując im określone role, a przez to również i uprawnienia. W zależności od typu użytkownika, będzie on mógł zarządzać poszczególnymi sekcjami panelu i/lub wprowadzać zmiany w treściach czy jedynie je przeglądać. 

Domyślnie WordPress umożliwia utworzenie pięć typów użytkownika o określonych rolach: 

  • Administrator:  jest administratorem witryny w Twojej organizacji. Ta osoba ma pełną władzę nad postami/stronami, komentarzami, użytkownikami i innymi ustawieniami witryny, takimi jak menu i widżety. Posiada pełne prawa edycji witryny i zarządzania CMS;
  • Edytor:  może przeglądać, edytować, publikować i usuwać dowolne posty/strony, moderować komentarze, zarządzać kategoriami, zarządzać tagami, zarządzać linkami i przesyłać pliki/obrazy.
  • Autor: może edytować, publikować i usuwać swoje posty, a także przesyłać pliki/obrazy.
  • Współtwórca: może edytować swoje posty, ale nie może ich publikować. Gdy utworzy post, należy go przesłać administratorowi do sprawdzenia. Po zatwierdzeniu posta przez administratora i opublikowaniu, współtwórca nie może go już edytować.
  • Subskrybent: posiada tylko możliwość dodawania komentarzy.

O rolach użytkowników WordPress pisaliśmy także w dedykowanym artykule:

Role użytkowników mogą zmieniać się i mogą też powstawać nowe opcje wyboru, np. po zainstalowaniu popularnej wtyczki do optymalizacji SEO WordPress – Yoast SEO, otrzymasz dodatowo możliwość tworzenia konta SEO Edytora i SEO menadżera. 

Z kolei korzystanie z takich wtyczek jak User Role Editor WordPress pozwala na całkowitą zmianę uprawnień dla poszczególnych ról, np. przyznanie dodatkowych praw edycji treści subskrybentowi, itp..

Jak utworzyć nowego użytkownika WordPress?

  1. Zaloguj się do panelu WordPress.
    • Jak zalogować się do panelu WordPress (wp-admin)?
  2. Przejdź do sekcji Użytkownicy.
  3. Dodaj nowego użytkownika.
    W panelu administratora WordPress przejdź do sekcji Użytkownicy, aby podejrzeć listę kont i utworzyć nowe
  4. Wprowadź kluczowe informacje o użytkowniku:
    • Nazwa użytkownika: inaczej login, używany do logowania do konta,
    • E-mail: adres e-mail użytkownika, może zastąpić login oraz będzie używany do przesyłania powiadomień i wiadomości z resetem hasła,
    • Imię i nazwisko: opcjonalnie, 
    • Hasło: Generuj hasło lub ustaw własne hasło dostępu,
    • Wyślij powiadomienie użytkownikowi: jeśli zaznaczysz tę opcję, otrzyma on wiadomość e-mail z linkiem do ustawienia własnego hasła dostępu,
    • Rola: określ jedną z opisanych wyżej ról użytkownika. 
      Utwórz nowe konto użytkownika WordPress, wskazując kluczowe informacje: nazwę, adres e-mail, hasło i rolę.
  5. Kliknij Utwórz użytkownika.

WordPress domyślnie oferuje dla polskiej wersji instalacji dwa języki panelu: polski i angielski. Możesz samemu zdecydować z jakiej wersji językowej panelu korzystasz, a także predefiniować ten wybór nowemu użytkownikowi. 

Jak zmienić hasło użytkownikowi WordPress?

  1. Zaloguj się do panelu WordPress.
    • Jak zalogować się do panelu WordPress (wp-admin)?
  2. Przejdź do sekcji Użytkownicy.
  3. Edytuj wybranego użytkownika klikając jego nazwę. 
  4. Skorzystaj z jednej z dwóch opcji:
    • Ustaw nowe hasło: pozwala ustawić nowe hasło dostępu ręcznie. Pamiętaj, aby przekazać je samodzielnie użytkownikowi.
    • Wyślij odnośnik resetowania hasła: wysyła wiadomość e-mail z linkiem do zmiany hasła. Użytkownik sam ustala nowe hasło dostępu i zatwierdza zmiany.
      Możesz zmienić użytkownikowi WordPress hasło ręcznie lub wysłać wiadomość e-mail z linkiem do zmiany hasła 
  5. Zapisz ustawienia klikając Zaktualizuj konto użytkownika.
Dodatkowe informacje o zmianie hasła do panelu wp-admin znajdziesz w dedykowanym artykule. Omówionych jest tu kilka sposobów, np. zmiana hasła w panelu oraz zmiana hasła w bazie danych MySQL:
  • Nie pamiętam hasła do WordPress

Jak zawiesić dostęp do panelu WordPress?

Jeśli chcesz ograniczyć dostęp użytkownikowi do panelu administracyjnego CMS, najlepszym i najszybszym rozwiązaniem jest skorzystanie z powyższej instrukcji i zmiana hasła. 

To rozwiązanie może być mało skuteczne, jeśli użytkownik skorzysta z opcji resetowania hasła, dlatego do zablokowania użytkownika polecamy używać wtyczki:

  • WP Cerber Security
  • Account Locker Lite

Po zainstalowaniu wtyczki, na karcie edycji konta użytkownika, znajdziesz dodatkowe opcje, m.in. wyłącz możliwość logowania. Działanie wtyczek wyjaśniliśmy w osobnym artykule:

  • Jak zablokować logowanie użytkownika do WordPress (plugins)? 

Używanie wtyczek lub zmiana hasła nie kasują konta. Może być to przydatne, kiedy chcesz wrócić do takiej możliwości w przyszłości lub pozostawić konto wraz z przypisanym do niego treściami. 

Usunięcie konta z kolei nie musi oznaczać usunięcia wpisów i stron dodanych przez użytkownika. Możesz je przepisać na innego użytkownika:

  • Jak usunąć konto użytkownika i zachować jego wpisy? 

Kategorie

Katalog kursów - NOWOŚĆ!

Darmowe i płatne kursy - selekcja kursów z dziedziny marketingu czy biznesu.

planer biznesu online

Otwierasz Biznes Online?

Musisz to mieć!

Sprawdź także:

Powiadomienia
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments