Co sprzedawać w Internecie? 10 pomysłów na czasie

co sprzedawać w internecie

Sprzedaż produktów przez Internet zmienia się dynamicznie z roku na rok, podobnie jak liczba sklepów internetowych. Według raportu Gemiusa, już ponad 73% internautów robi zakupy online. Klienci chwalą robienie zakupów on-line między innymi za:

  • wygodę,
  • większy wybór niż w sklepie stacjonarnym,
  • bezpieczeństwo,
  • czy możliwość porównywania różnych ofert lub cen.

Mimo że sklep internetowy ma swoje wady – czas oczekiwania na dostawę, brak możliwości zobaczenia i dotknięcia towaru czy ponoszenie dodatkowych kosztów przy ewentualnych zwrotach – to, biorąc pod uwagę dzisiejsze realia sprzedawania w Internecie, zdecydowanie warto zastanowić się nad rozpoczęciem sprzedaży internetowej wybranej grupy produktów.

Ten wpis utwierdzi Cię w przekonaniu, że sklep internetowy to coś, czym warto się zainteresować. Znajdziesz tu także konkretne przykłady produktów lub usług na które warto postawić szukając swojej koncepcji na sklep internetowy.

Spis treści

Sklep internetowy - dlaczego warto sprzedawać produkty on-line

E-commerce to przyszłość sprzedaży detalicznej – nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Prowadzenie sklepu internetowego w porównaniu do sklepu stacjonarnego ma praktycznie same plusy. Jakie?

  • Niższe koszty prowadzenia firmy / sklepu. Nie musisz mieć sklepu fizycznego i ryzykować drogim najmem i długofalowymi zobowiązaniami.
  • Możliwość dotarcia do większej liczby klientów. Nie ogranicza Cię praktycznie nic w tym zakresie, możesz nawet prowadzić sprzedaż za granicą.
  • Elastyczność i bezpieczeństwo. Sprzedaż możesz zacząć praktycznie z zerowym budżetem i równie szybko zakończyć swoją przygodę w razie potrzeby. Ryzyko jest niskie a elastyczność wysoka.
  • Możliwość pracy zdalnej, z każdego miejsca na świecie.
Pozostaje tylko znaleźć pomysł na sklep internetowy.

Sklep internetowy - co sprzedawać (produkty popularne i niszowe)

Spośród wielu różnych dróg / strategii sprzedaży, istnieją dwa główne kierunki związane ze sprzedażą produktów w Internecie:

  1. wybór niszy – pewnej, na ogół wąskiej części rynku, której potrzeby nie są zaspokojone,
  2. postawienie na najbardziej popularne produkty / usługi.

W obu przypadkach, przy chęci sprawdzenia, jaki rodzaj produktów interesuje konsumentów oraz ustaleniu działań marketingowych, pomocne będą narzędzia typu Google Trends, Semstorm, czy Senuto, które wskażą frazy (słowa kluczowe) wyszukiwane przez potencjalnych klientów Twojego sklepu on-line.

Prosty przykład, jeśli planujesz otworzyć sklep z ubraniami i zastanawiasz się jakie tematy cieszą się największym zainteresowaniem, wpisz w Google Trends powiązane frazy a wykres pokaże Ci jak kształtuje się zainteresowanie nimi w danym okresie czasowym:

Pomysł na sklep - produkty niszowe

Wybierając ścieżkę sprzedaży produktów niszowych, trzeba mieć świadomość trudnych jej początków. Na starcie wymaga ona szerszej analizy, dobrego zrozumienia odbiorcy, właśnie dlatego (w przypadku niszy) tak ważne jest dokładne określenie swojej persony (profilu osoby i jej zachowań) oraz zapoznanie się z jej potrzebami. Takie sklepy powstają często, gdy ich twórca już ma wiedzę na temat takiej grupy, widzi realną potrzeba i przekuwa to w biznes. To bardzo efektywna ścieżka i intuicyjny pomysł na to co sprzedawać online.

Produkty niszowe nie są raczej uniwersalne – trafiają do konkretnej grupy odbiorców internetowych. Tutaj często trzeba myśleć poza schematem – jak zidentyfikować określoną grupę i sprzedać jej produkty, których jeszcze nie wie, że potrzebuje :).

Co może w tym pomóc, jak znaleźć cieszącą się dużym zainteresowaniem niszę w branży e-commerce:

  • Zidentyfikować i dokładnie czytać fora tematyczne i komentarze w Internecie.
  • Dołączyć na Facebooku do grup dotyczących tematyki powiązanej z produktami czy też usługami, które chcesz sprzedawać.
  • Poznawać potrzeby odbiorców, których interesuje konkretny (Twój) produkt poprzez aktywne uczestniczenie w ich tematach. Zadawać im jak najwięcej konkretnych pytań.
  • Obserwować i analizować konkurencję, podobne sklepy internetowe (ogólnie mówiąc: jak sprzedaje się w nich wybrany produkt) oraz lokalny rynek.

Znalezienie swojej niszy nie jest łatwe, warto sprawdzić przede wszystkim to, co interesuje Ciebie. W końcu łączenie pasji z biznesem to dobrana para :).

Pomysł na sklep - produkty cieszące się dużym zainteresowaniem

W przypadku sklepów zajmujących się sprzedażą produktów popularnych w Internecie najważniejszym wyznacznikiem powinny być trendy. Niektóre z nich utrzymują się latami, niektóre pojawiają się z dnia na dzień i równie szybko znikają (jak niektóre sklepy :). Wykorzystaj to!

Trendy możesz monitorować chociażby za wcześniej wspomnianego narzędzi Google Trends, który pokazuje hasła najczęściej wyszukiwane w sieci przez internautów. Takie informacje pozwolą Ci w dokładniejszym określeniu tego co jest na topie, a co za tym idzie zdefiniowaniu grupy docelowej. Całość tych informacji możesz opakować w targetowane, płatne reklamy czy działania content marketingowe celujące dokładnie w Twoją grupę. Prosta, ale często skuteczna strategia marketingowa.

Z takimi produktami nie jest jednak tak różowo, decydując się na sprzedaż produktów popularnych w Internecie, ryzykujesz – przy dużej konkurencji – że trudniej będzie Ci się przebić ze swoją ofertą. Wszędzie tam, gdzie można zarobić, znajdzie się szereg osób, które będą chciały to wykorzystać. Musisz dobrze przemyśleć swoje działania i ich zasadność w danej branży, żeby nie zginąć w gąszczu innych ofert i sklepów, które dysponują znacznie większymi budżetami na reklamę.

Inwestowanie w produkty, które sprzedają inni, nie jest złym pomysłem. Nie warto jednak kopiować innych sklepów internetowych, a swój produkt sprzedawać w oparciu o elementy, które wyróżnią Twój sklep na tle konkurencji. Jak się do tego przygotować?

  • Możesz sprzedawać produkty marek, które nie są jeszcze znane na polskim rynku. To wiąże się z wieloma działaniami mającymi na celu wypromowanie takiej marki, ale taka inwestycja długofalowo się zwraca.
  • Posiadaj w swojej ofercie nie tylko produkt, ale także usługi dodatkowe. Na przykład personalizację produktów, tak jak my – sprawdź. To oczywiście więcej pracy, ale dodatkowa wartość dla klienta.
  • Przy budowaniu sklepu internetowego z produktami popularnymi równie ważne będą takie czynniki, jak: wyjątkowa obsługa klienta, bezpieczeństwo zakupów oraz dodatkowe korzyści dla potencjalnego kupującego (wartość, której konkurencja nie posiada).
  • Sprawdź czy przypadkiem Twoja branża po prostu nie robi czegoś źle. Doświadczenie pokazuje, że wiele branż powiela swoje błędy niczym z klapkami na oczach. Może możesz zrobić to inaczej, lepiej?
Wiesz już w której grupie jest Twój pomysł na sklep internetowy? Możesz przejść do praktycznych przykładów.

10 pomysłów - co sprzedawać w Internecie

#1 Wiedza

Wiedza to coś, co już od dłuższego czasu sprzedaje się bardzo dobrze. Popyt na sklepy w Internecie sprzedające umiejętności, pomysły oraz inspiracje to wciąż rosnący trend i bardzo popularny sposób na zarabianie pieniędzy. Czujesz się ekspertem w wybranej dziedzinie? Już dziś otwórz sklep internetowy lub załóż platformę do tworzenia kursów i dziel się swoją wiedzą z innymi.

Oto jak możesz zmonetyzować swoją wiedzę:

  • Stwórz kurs on-line – bywa to czasochłonne zajęcie, ale raz stworzony będzie mógł być rozwijany bez końca. Wiedza specjalistyczna jak marketing, SEO, programowanie, ale także bardziej prozaiczne zajęcia jak szydełkowanie, tworzenie origami, edukacja dla dzieci, wszystko to możesz przekształcić w kurs i zarabiać. Pomyśl, na pewno jest coś wartościowego czy możesz podzielić się z innymi.
  • Napisz e-booka – nie prostsza forma niż kurs, ale o podobnych właściwościach. Nie musisz od razu pisać książki na kilkaset stron, ulubione przepisy babci, garść porad na temat mody i stylu, to wszystko może być ciekawe dla Twoich odbiorców.
  • Przygotuj webinar – przed kamerą czujesz się swobodnie? Masz coś ciekawego i wartościowego do powiedzenia? Webinar może być Twoją formą monetyzacji. Na żywo lub jako gotowy film sprzedawany niezależnie, wybierz formę i działaj.

Zobacz jak robią to inni, przykłady praktyczne z naszego podwórka:

Katarzyna Kędzierska (Simplicite.pl) – Kasia od lat budowała społeczność skupioną wokół tematów związanych z minimalizmem. Teraz skutecznie monetyzuje swoją wiedzę:
kurs.szafaminimalistki.pl – kurs online
sklep.simplicite.pl – ebooki, wyzwania, grupy medytacyjne

Marta Grzegorzak (urodaiwlosy.pl) i e-book zatytułowany „Jak wyglądać piękniej w 30 dni”. Sprawdź tu.

#2 Odzież

co sprzedawać w Internecie pomysłyJeszcze kilka lat temu sklepy internetowe z odzieżą budziły nasze obawy. Dziś sytuacja zmieniła się diametralnie (między innymi ze względu na korzystne prawa konsumenckie). Ubrania przez Internet kupują już niemal wszyscy – według niektórych rankingów może to to być nawet ponad 2/3 Internautów. Lubimy ten sposób robienia zakupów chociażby za bezpłatne zwroty, większy wybór czy możliwość spokojnego przymierzenia w domu.

W trendzie oczywiście są ubrania produkowane w sposób ekologiczny, z wyjątkowej jakości materiałów czy wegańskie (są takie :). Zamiast odsprzedawać możesz się pokusić o stworzenie własnej marki jak Żaneta, jedna z naszych Klientek, właścicielka marki Lunaby (lunaby.pl). Oczywiście to o wiele trudniejszy i czasochłonny projekt, ale może warto? O tym jak założyć własną markę odzieżową dowiesz się od innej naszej Klientki, (tak, mamy ich dużo :) Joasi Glogazy, która opracowała kurs „Jak założyć własną markę odzieżową?„.

#3 Akcesoria do jogi, relaksacji, medytacji

Ostatni rok wyraźnie pokazał, że od czasu do czasu potrzebujemy regeneracji, ciszy i spokoju. Mając świadomość, że ten trend będzie się mocno rozwijał, warto zastanowić się nad rozpoczęciem sprzedaży produktów pozwalających nam na takie wycieszenie. Świadomość ludzi w tej dziedzinie rośnie, a tematy związane z uważnością są w trendzie, nawet Netflix to widzi, Ty też możesz to wykorzystać. Sklep z akcesoriami ułatwiającymi praktykowanie medytacji, kursy edukacyjne czy specjalistyczne nagrania z medytacjami prowadzonymi, to zdecydowanie odpowiedź na obecne potrzeby.

#4 Elektryfikacja

co sprzedawać w Internecie 10 pomysłówTo wyraźnie rosnący trend, który z roku na rok staje się coraz bardziej popularny. Elektryczne urządzenia transportu osobistego (hulajnogi, rowery) pozwalają szybko przemieszczać się z jednego miejsca do drugiego; poza tym nie wymagają opłacania biletów (komunikacja miejska) ani benzyny (samochód).

Tego typu sprzęty były bardzo pożądane w dobie pandemii w związku z koniecznością zachowania dystansu społecznego i niechęci do poruszania się tramwajem, autobusem czy taksówką.

Biorąc pod uwagę powyższe kwestie, sklep internetowy oferujący takie pojazdy elektryczne z pewnością przyniesie spore zyski w niedalekiej przyszłości. Jeśli zdecydujesz się na sklep internetowy z tego typu produktami, musisz pamiętać, aby zamówić je odpowiednio wcześniej. Gdy klienci przed rozpoczęciem sezonu (przełom marca i kwietnia) zaczną szukać rowerów i hulajnóg do kupienia w sklepie online, Ty musisz mieć je już w swoim magazynie.

Inwestycja tego typu będzie dość duża, pamiętaj jednak, że ten temat jest rozległy i nie ogranicza się wyłącznie do pojazdów. Coraz więcej tego typu rozwiązań to coraz więcej potrzeb z nimi związanych. Ochraniacze, akcesoria do pojazdów, usługi wymiany baterii, specjalne zestawy do przerabiania zwykłego roweru na elektryczny, cała masa możliwości.

#5 Naturalne kosmetyki, olejki

Oczywiście jest to temat rzeka, wymaga specjalistycznej wiedzy i umiejętności, ale dobrze opanowany może być ciekawym pomysłem na to co sprzedawać online. 

Jeśli przeraża Cię temat tworzenia tego typu produktów od strony procesu produkcji, tu także możesz stworzyć sklep w którym będziesz sprzedawać np. wyselekcjonowane produkty marek nieznanych jeszcze w naszym kraju. Bardzo często podróże są inspiracją do takich działań, więc jeśli tylko widzisz na wyjeździe coś ciekawego, dobrego jakościowo, to pomyśl, czy sprowadzanie i sprzedaż  takiego produktu nie byłaby dobrym wyjściem. 

Przykład praktyczny naszej Klientki:

Klaudyna Hebda (klaudynahebda.pl) – Klaudyna, poza dzieleniem się wiedzą ekspercką, sprzedaje w swoim sklepie wyjątkowe produkty, przekona się na klaudynahebda.pl/sklep/

Inez (herbiness.com) – szeroki asortyment, nie tylko produktów, ale także kursów, które pozwalają tworzyć olejki samodzielnie, to coś co wyróżnia ten sklep. Weź przykład i staraj się patrzeć szerzej na swój sklep internetowy i możliwości z nim związane.

#6 Produkty dla zwierząt

Nela co sprzedawać onlineNa zdjęciu obok Nela, nasz „firmowy” pies, więc punkt nie do końca obiektywny ;). Psy, koty czy inne zwierzęta domowe, to towarzyszący nam od wieków kompani dnia codziennego. Przez wzgląd na szczególną wieź jaka nas z nimi łączy, chcemy zapewnić im jak najlepsze życie. Dobrej jakości karma, akcesoria umilające czas, suplementy czy nietypowe gadżety będące większą uciechą dla właścicieli, to trend, który niezmiennie funkcjonuje. 

Twój zwierzak może być najlepszą reklamą dla działalności powiązanej z tą tematyką. Stwórz społeczność wokół swojego ulubieńca, pokaż jego zabawną stronę, Wasze ciekawe przygody, od tego momentu już tylko krok do skutecznej sprzedaży online. Jeśli posiadasz jakieś zwierzę zapewne widzisz jakie potrzeby się z tym wiążą, zwierzaka, ale także Twoje. To idealna sytuacja, żeby przekuć realne potrzeby w biznes.  

#7 Fotografia, ale z innej strony

Nauka podstaw Photoshopa oraz fotografii mobilnej, poznanie budowy aparatu, tworzenie i wypromowanie w Internecie własnego bloga – to tylko kilka wybranych produktów elektronicznych, które sprzedaje w sklepie internetowym Natalia Lis (jestrudo.pl). Dzieli się swoją wiedzą również za darmo, na blogu, oraz proponuje swoim klientom (tym, którzy zdecydują się napisać do newslettera) darmowy e-book o tym, jak zacząć robić dobre zdjęcia.

Jest to świetny przykład jak bogatą ofertą można obudować swoje działania wywodzące się z twórczości blogowej. Klasyczna sprzedaż sprzętu byłaby trudna, ale sklep internetowy z różnego rodzaju gotowymi dodatkami (jak akcje do Photoshopa) to ciekawy pomysł. Grupa docelowa jest dość łatwo identyfikowalna, więc tym prościej będzie Ci do niej dotrzeć. Dodatkowym plusem jest na pewno możliwość zarabiania dodatkowo na polecaniu produktów czy usług innych firm w ramach programów partnerskich. To duża branża więc takich możliwości nie brakuje. Znajdź swoją niszę, dotrzyj do pasjonatów, a Twój sklep internetowy będzie tętnił życiem.

#8 Sprzedaż cudzych produktów

Czyli sławny dropshipping. To sklep internetowy, w którym zajmujesz się głównie promowaniem samego sklepu i jego oferty. Produktu oraz cały proces logistyczny,  magazynowanie czy wysyła zapewnia producent / hurtownia towarów, które sprzedajesz. 

Ten model prowadzenia sklepu internetowego zyskuje na popularności, ponieważ umożliwia dużą swobodę w działaniu i planowaniu codziennej pracy. Oprócz tego pozwala na inwestowanie bez konieczności skupiania się na całej kwestii logistycznej. Nie jest on pozbawiony wad, powiedziałbym, że jest ich dość dużo. W końcu bierzesz odpowiedzialność za produkty na których jakość nie do końca masz wpływ. Sklep jest niby Twój, ale wartość i rozwój budowane są gdzie indziej. Jeśli masz społeczność, ale nie masz pomysłu jak ją zmonetyzować, to może to być ciekawa opcja, aczkolwiek, jeśli masz takie możliwości, lepiej chyba będzie wrócić do punktu 1 z listy i tam skupić swoje siły.

Nietrudno znaleźć sklep internetowy działający w modelu dropshippingowym. Poniżej kilka przykładów:

  • domogrodimy.pl
  • zapachdomu.pl
  • centralazabawek.pl
  • eltrox.pl
  • bioplanet.pl
#9 Eko, bio, handmade

co sprzedawać onlineSprzedaż skupiona wokół powyższych tematów będzie rosnąć lawinowo. Jako społeczeństwo jesteśmy coraz bardziej świadomi swoich potrzeb, jakości produktów, ich pochodzenia czy wpływu na środowisko. Coraz częściej czytamy etykiety, zwracamy uwagę na skład i chcemy żyć zdrowo. 

Rozejrzyj się dookoła, pomyśl czy nie znasz kogoś kto produkuje ręcznie wartościowe produkty. W końcu nie musisz od razu samodzielnie hodować owiec i zajmować się produkcją sera, może warto oprzeć biznes na kimś, kto już robi to dobrze. Nie zawsze musisz produkować dobra, żeby otworzyć sklep online. Jest na rynku cała masa osób, które z technologią nie są za pan brat. Możesz swój model biznesowy oprzeć o dwa składniki, czyjąś pracę, produkt, usługę i swoją wiedzę o technologiach online. Win-win-win – na tym może się opierać Twój sklep internetowy.

morsco.pl – kolejny przykład ciekawej oferty biżuterii z bursztynem, której przyświecają wartości. Zainspiruj się historią tej marki na morsco.pl/historia-morsco/

candlestory.pl – ręcznie robione świece z woskowych roślin z dodatkiem olejków zapachowych – brzmi dobrze? I takie właśnie jest :).

#10 "Nic"

Na koniec przykład zabawny, ale jakże ciekawy. Nasi Klienci, Kasia i Kuba (podrozodbyta.com), którym zdecydowanie nie można odmówić kreatywności, działają w wielu obszarach online. W ich sklepie internetowym kupić można m.in. e-booki, ale także tajemnicze „NIC”. Czym jest owy „produkt”? Kilkunastozłotowym wsparciem ich działalności, które – jak podkreślają – jest dla nich ważne ze względu na liczne podróże związane z pracą oraz zakup nowego sprzętu.

Dając wartość czytelnikom możesz liczyć na ich wsparcie. Oczywiście wiąże się to z trudnym i długotrwałym procesem budowania społeczności i jej zaufania, ale w finalnym rozrachunku to morze możliwości jakie za tym idzie. 

Pomysł na sklep internetowy - na co jeszcze musisz zwrócić uwagę

Wybór produktów, które chcesz sprzedawać w swoim sklepie internetowym, to jedno. Drugą – równie ważną kwestią w e-commerce – jest całe zaplecze związane z rozwijaniem, promocją i utrzymaniem sklepu internetowego. O czym warto pamiętać?

  • Upewnij się, czy towar/usługa, które chcesz sprzedawać, mają wysoką jakość, czy to co robisz daje wartość (nie bez powodu to słowo przewija się po raz kolejny). Dzięki temu unikniesz ewentualnych skarg lub reklamacji od klientów, ale także zadbasz o wewnętrzny spokój.
  • Zorientuj się, jak wygląda dostęp do produktów, które chcesz sprzedawać, czy skalowanie będzie możliwe. Nie pozwól, aby zbyt duże zainteresowanie pogrążyło Twój biznes.
  • Określ swoją grupę docelową (wiek, płeć, cechy charakteru, miejsce zamieszkania, status materialny itp.), stwórz persony i ich zachowania. Im dokładniej to zrobisz, tym łatwiej będzie Ci personalizować ofertę sklepu, a także prowadzić działania marketingowe czy komunikację z klientami.
  • Korzystaj z narzędzi i gotowych rozwiązań ułatwiających wejście do świata e-commerce. Szczególną uwagę zwróć na analitykę, musisz wiedzieć skąd się bierze ruch w sklepie, jak zachowują się klienci i dlaczego to wszystko działa (bądź nie :).
Podsumowanie

Przedstawione w artykule pomysły na to, co sprzedawać w sieci, są jedynie inspiracją do tego, jakie produkty można umieścić w swoim sklepie internetowym. Nie będzie kłamstwem stwierdzenie, że w Internecie sprzedawać można tak naprawdę… wszystko.
Według danych odnoszących się do sprzedaży internetowej najlepiej w sklepach internetowych „radzą” sobie: odzież, akcesoria, obuwie, kosmetyki, perfumy, książki, filmy, płyty oraz sprzęt RTV i AGD. Czy wśród nich znajdziesz swój pomysł na sklep internetowy? Możliwe.

Wybierając asortyment do swojego sklepu internetowego, zastanów się przede wszystkim nad tym, jaka jest Twoja wiedza na temat wybranych przedmiotów, co jest Twoją pasją. To z pewnością ułatwi Ci wybór najlepszych produktów, ale także pozwoli tworzyć wysokiej jakości opisy oraz rzetelnie odpowiadać na pytania klientów.

Jaki jest Twój pomysł na sklep internetowy? Napisz w komentarzu.

Kategorie

Wyjątkowy webinar!
Tajniki tworzenia kursu online

Historia sprzedaży pół tysiąca kursów

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy

Liczba miejsc ograniczona.

Quiz Influencera
sprawdź swoją wiedzę!

Przetestuj
WordPress.org za darmo

Sprawdź także:

Powiadomienia
Powiadom o
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Dawid
Dawid
20 dni temu
Ocena :
     

W jaki sposób sprzedawać edytor tekstu SEO z polskim interfejsem użytkownika taki jak np pl.articleinsights.com

Dawid
Dawid
Reply to  Patryk Kozioł
18 dni temu

Według statystyk Wielkiego brata liczba miesiecznych wyszukiwan na fraze „edytor SEO” to 10 !!! Taka liczba robi wrażenie nie tylko na SEO ale dla specjalistów od marketingu – jak sprzedać produkt który ma 10 wyszukiwan miesiecznie, jaka grupa docelowa? jaka analiza grupy ? Jaka analityka :-) przecież to tylko 10 wyszukiwan miesiecznie heh!