blog

Na czym polega lejek marketingowy?

Na czym polega lejek marketingowy

Lejek marketingowy – czym jest?

Podczas kreowania strategii reklamowej bardzo często słyszymy pojęcie: lejek marketingowy. Lejek ten to nic innego jak schemat umożliwiający nam zapanowanie oraz późniejsze mierzenie prowadzonych kampanii reklamowych. Lejek marketingowy zakłada bowiem kilka etapów, przez które przechodzi odbiorca, zanim zdecyduje się na zakup. Każdy etap posiada swoją charakterystykę.

Plan marketingowy – lejek i jego zalety

Dobrze ułożony lejek marketingowy wiąże się z szeregiem korzyści. Są to przede wszystkim: skupienie (na potrzebach potencjalnego klienta), mierzalność (efektów kampanii i realizacji KPI), skalowalność (w odniesieniu do najlepszych elementów naszego lejka) oraz koordynacja (korzystanie wyłącznie z efektywnych i efektownych kanałów dotarcia do grupy docelowej). Lejek marketingowy zakłada holistyczne podejście do problemów i preferencji odbiorców, dlatego jest tak skuteczny. Metoda ta nie sprzedaje agresywnie, lecz przede wszystkim buduje relacje z potencjalnym klientem, co ma oczywiście wpływ na wyniki sprzedażowe.

Lejki marketingowe – etapy

Lejek marketingowy składa się z kilku elementów, które muszą współgrać i wzajemnie z siebie wynikać. Są to:

  • Świadomość – czyli góra lejka. Jest to moment dotarcia do nowych klientów, którzy nigdy wcześniej nie słyszeli o naszej marce. Na tym etapie niczego nie sprzedajemy, lecz staramy się wykreować świadomość produktu czy usługi wśród grupy docelowej.
  • Rozważanie – gdy odbiorca zna już markę i zidentyfikował u siebie określoną potrzebę lub problem, zacznie szukać rozwiązania. Na tym etapie niezwykle ważne jest zbudowanie z potencjalnym klientem relacji i zdobycie jego zaufania. Pamiętaj, że ten etap jest dość skomplikowany, a odbiorca potrzebuje często kilku kontaktów z marką, aby finalnie zdecydować się na zakup.
  • Zakup – lejki marketingowe muszą posiadać również dolną część, czyli właśnie etap zakupu. W tym momencie musimy ostatecznie przekonać klienta do sfinalizowania transakcji.
  • Utrzymanie – czyli podtrzymanie relacji z klientem w celu przemienienia go w powracającego, lojalnego nabywcę.

Lejek marketingowy – jak go zbudować?

Jeżeli nie do końca wiesz, jak zbudować swój plan marketingowy, lejek oraz strategię działania, dobrym pomysłem będzie kontakt z profesjonalną agencją lub firmą świadczącą podobne usługi. Jeśli potrzebujesz wsparcia, z przyjemnością przeprowadzimy cię przez proces tworzenia tego typu materiałów, ponieważ lejki marketingowe to nasza specjalność. Napisz do nas już dziś i oddaj swój marketing w ręce fachowców!

Patryk Kozioł

Myślisz o własnym biznesie online?

Bez zobowiązań

Sprawdź także:

Powiadomienia
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments