blog

Jak wykorzystać dobrą domenę do budowania marki online?

Jak wykorzystać dobrą domenę do budowania marki online?

Budowanie marki w internecie – dlaczego jest tak ważne?

Świat technologii, w którym obecnie żyjemy, nie pozostawia tak naprawdę większego wyboru przedsiębiorcom. Zasada jest dość prosta, jeśli nie ma Twojej firmy w internecie, to Twoi potencjalni klienci Cię nie znajdą. Poszukiwania informacji, produktów czy usług dzisiaj zaczyna się od wpisania konkretnej frazy w wyszukiwarkę internetową. Użytkownicy najpierw zbierają dane z różnych stron, aby dopiero po ich analizie podjąć decyzję zakupową. Budowanie marki online to niezbędny element prowadzenia biznesu. Dzięki temu będziesz miał szansę dotrzeć do szerszego grona odbiorców, nie tylko tych lokalnych i dać się im poznać z najlepszej strony. Obecność firmy w internecie podnosi również jej wiarygodność i wzbudza zaufanie w odbiorcach, dlatego tak ważne jest tworzenie swojej marki w sieci.

Budowanie marki online – wykorzystaj do tego dobrą domenę

Jeśli zależy Ci na zbudowaniu marki online, która wyróżni się wśród konkurencji, powinieneś zadbać o wybór dobrej domeny. Jak to zrobić? Możesz skorzystać z wolnej do rejestracji domeny i wybrać taką, która:

  • ściśle nawiązuję do Twojej działalności, najlepiej nazwa firmy lub jakaś jej część,
  • wpadająca w ucho i łatwa do zapamiętania,
  • krótka i prosta, bez zbędnych dodatków, jak np. dywiz,
  • bez znaków diakrytycznych, czyli np. ą,ę,ć,ż.

Może się okazać, że domena, która najlepiej pasuje do profilu Twojej firmy, jest zajęta lub możesz ją odkupić na rynku wtórnym, co niestety często wiąże się z dużym kosztem. Warto wtedy sprawdzić różne warianty podstawowej wersji domeny, o której myślałeś i dołożyć do niej np. dodatkowe rozszerzenie, np. com.pl lub wybrać domenę funkcjonalną jak .biz czy .tech. Zakup domeny spełniającej powyższe kryteria to już połowa sukcesu w budowaniu marki online. Dzięki temu potencjalni klienci łatwo odnajdą Twoją firmę w internecie i będą mogli zapoznać się z ofertą.

Budowanie marki online przy pomocy dobrej domeny – sprawdź różne warianty

Chcąc budować swoją markę w internecie, warto postawić na dobrą domenę, czyli jak już wspomnieliśmy – atrakcyjną i unikalną nazwę, którą łatwo zapamiętać. Zanim jednak podejmiesz decyzję o zakupie takiej domeny, warto wziąć pod uwagę jeszcze jedną ważną kwestię. Sprawdź, jaka strona znajduje się pod taką samą domeną, jak Twoja, ale z innym rozszerzeniem. Zweryfikuj również domeny z literówką w nazwie i podobnym brzmieniu. To ważne, ponieważ jeśli jest tam konkurencja, to w momencie, kiedy Twój potencjalny klient się pomyli i wpisze inny adres w przeglądarkę, trafi właśnie do niej.

Patryk Kozioł

Myślisz o własnym biznesie online?

Bez zobowiązań

Sprawdź także:

Powiadomienia
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments