Po zakończeniu instalacji WordPress, użytkownicy witryny mają od razu możliwość pozostawiania komentarzy pod wpisami. Komentarze WordPress mogą stanowić dodatkową treść, wpływającą na pozycjonowanie witryny, jak również dostarczaniu wartościowych informacji czytelnikom. Często jednak okazują się bardziej problematyczne, wymagają moderacji oraz nie wnoszą nic ważnego do opublikowanego tekstu. Istnieje możliwość przeniesienia obsługi komentarzy do zewnętrznych serwisów, ale pierwszym krokiem, jaki być może zechcesz wykonać, jest wyłączenie komentarzy w WordPress.
Co to jest WordPress?
CMS WordPress to najpopularniejszy system zarządzania treścią, który pozwoli Ci na zbudowanie witryny internetowej dowolnego typu. Dzięki temu CMS szybko utworzysz bloga internetowego, stronę firmową, galerię zdjęć, serwis z ogłoszeniami, a także portal informacyjny i sklep internetowy. Do obsługi CMS zalecamy szybki Hosting WordPress.
Uruchamiasz stronę internetową, dodajesz nowe strony i wpisy, chcąc dzielić się informacjami z innymi użytkownikami. To prawidłowe co robisz. Być może ucieszy Cię informacja, że WordPress posiada domyślne wbudowany mechanizm zostawiania komentarza pod wpisem. Czytelnicy mogą dzielić się swoimi poglądami oraz uzupełniać treści. Przydatne.
Dodawanie komentarzy pod wpisami WordPress pozwala administratorom witryny zebrać feedback od czytelników, co w wielu przypadkach może pomóc w budowaniu lepszej jakości treści, lepszej komunikacji, a także pracować nad własnymi błędami, np. jeśli tworzysz poradniki, itp..
Komentarze WordPress wymagają jednak odpowiedniej moderacji, a więc powinny być sprawdzane, ze względu na to, czy nie łamią przyjętych norm, regulaminu oraz czy nadają się dla wszystkich odbiorców.
Niestety praktyka pokazuje, że systemy komentarzy w witrynach często są wyłącznie „wysypiskiem spamu”, bezwartościowych komentarz, linków do zew. witryn, w tym niebezpiecznych stron internetowych. Niejednokrotnie administratorzy mają więcej pracy z usuwaniem spamu, blokowaniem użytkowników czy edycją treści, niż faktycznie wnoszą one coś nowego w opublikowany tekst.
Administrtor może podjąć kilka działań, aby rozwiązać problem. Może, np. zainstalować wtyczkę i skorzystać z zewnętrznego systemu komentarzy. Moderacją zajmuje się operator usługi, a w naszej witrynie internetowej wyświetlane są jedynie komentarze, które zostały już sprawdzone. Adminisrator nie ponosi także odpowiedzialności za kwestie RODO, gdyż cała obsługa odbywa się po stronie zewnętrznego usługodawcy.
Innym działaniem jest po prostu wyłączenie komentarzy w WordPress, co możesz uczynić od razu po zakończeniu instalacji CMS.
Po zalogowaniu do panelu WordPress możesz wykonać dwie czynności, aby wyłączyć komentarze:
- włączyć lub wyłączyć komentarze w poszczególnych wpisach,
- włączyć lub wyłączyć komentarze globalnie w całej witrynie.
Ponadto możesz też moderować komentarze, usuwać je, edytować i oznaczać jako SPAM.
Jeśli dodatkowo skorzystać z wtyczek do zarządzania komentarzami, liczba dostępnych funkcji moderatora powiększy się.
W ustawieniach WordPress możesz szybko wyłączyć możliwość dodawania nowych komentarzy lub ograniczyć opcję, jedynie dla zalogowanych kont.
- Zaloguj się do panelu WordPress.
- Przejdź do sekcji Ustawienia > Dyskusja.
- Wyłącz opcję: Zezwól na komentowanie nowych wpisów.
Podczas dodawania nowego lub edycji istniejącego wpisu WordPress, możesz włączyć i wyłączyć opcje dodawania komentarzy:
W ustawieniach WordPress możesz szybko wyłączyć możliwość dodawania nowych komentarzy lub ograniczyć opcję, jedynie dla zalogowanych kont.
- Zaloguj się do panelu WordPress.
- Przejdź do sekcji Wpisy.
- Utwórz nowy lub edytuj istniejący wpis.
- Po prawej stronie ekranu skorzystaj z opcji Dyskusja i odznacz pole Zezwól na komentarze.
Możesz wprowadzić zmiany globalnie: