blog

Jaki jest cel tworzenia kursu online?

Jaki jest cel tworzenia kursu online

Zdecydowałeś się stworzyć swój własny kurs online? Świetnie, gratulujemy! Zanim jednak przystąpisz do pracy, powinieneś określić jego cel. To pomoże Ci stworzyć spójny i wartościowy materiał dla Twoich odbiorców. Wbrew pozorom określenie konkretnego celu nie jest takie trudne. Sprawdź poniżej jak dobrze się do tego przygotować!

Spis treści:

  1. Dlaczego warto mieć cel, tworząc kurs online?
  2. Jak określić cel kursu?
  3. Określenie celu a tworzenie kursu online?
  4. Pamiętaj o ustaleniu celów biznesowych

Dlaczego warto mieć cel, tworząc kurs online?

Niezależnie od tego, jakie działanie podejmujesz, najpierw powinieneś skupić się na określeniu precyzyjnego celu tej aktywności. Ma to szczególne znaczenie, jeśli zamierzasz stworzyć kurs, który z pewnością pochłonie dużo Twojego czasu i pracy. Możesz działać intuicyjnie i bez konkretnego planu, tylko zastanów się, czy warto? Decydując się na takie działanie, w efekcie możesz więcej stracić niż zyskać, a z założenia powinno być na odwrót, prawda? Dlatego w pierwszej kolejności poświęć czas na określenie jasnego celu, który pomoże Ci stworzyć wartościowy kurs online, dopasowany do Twoich potencjalnych klientów. To pozwoli Ci również przekonać odbiorców do skorzystania z Twojego produktu. Dzięki temu będziesz w stanie czytelnie komunikować wartość szkolenia. Natomiast kursanci będą wiedzieli, jaką konkretnie wiedzę zdobędą i jakich umiejętności będą w stanie się nauczyć, np. tworzenia stron internetowych czy pisania angażujących artykułów.

Jak określić cel kursu?

Jeśli chcesz dobrze określić cel swojego kursu online, powinieneś zmienić perspektywę i wcielić się w swojego odbiorcę. Spróbuj odpowiedzieć na następujące pytania:

  • Jakich treści brakuje na rynku w tematyce, w której chcesz stworzyć kurs?
  • Jakiej wiedzy szukają Twoi potencjalni odbiorcy?
  • Jaki problem grupy docelowej pomoże rozwiązać Twój kurs?
  • O czym chcą się uczyć potencjalni klienci i w jakim zakresie zdobywać nowe umiejętności?

To tylko kilka kluczowych zagadnień, które warto wziąć pod uwagę podczas określania celu kursu. Jeśli uda Ci się ustalić odpowiedzi na powyższe pytania, możesz przejść do wyciągania wniosków i sformułowania myśli przewodniej, która będzie Ci towarzyszyć podczas tworzenia. Cel powinien być jeden i musi być precyzyjny i konkretny. Na przykład możesz uznać, że celem Twojego kursu jest podstawowa nauka obsługi programu X lub umiejętność tworzenia produktów z wykorzystaniem żywicy i drewna. Wszystko oczywiście powinno zależeć od tematyki Twojego szkolenia i tego, jaką wiedzę chcesz w nim przekazać. Natomiast jeśli skupisz się na konkretnym efekcie kursu, łatwiej przyjdzie Ci tworzenie wartościowego materiału. Ten element pomoże Ci również w promocji produktu. Jasno zakomunikujesz swoim potencjalnym klientom walory, jakie niesie ze sobą Twój kurs i będziesz w stanie podać racjonalne argumenty, dlaczego warto go kupić.

Określenie celu a tworzenie kursu online?

Praca nas kursem online powinna być bardzo dobrze zaplanowana, dlatego w pierwszej kolejności powinieneś mieć określony cel, a dopiero potem rozpocząć tworzenie. Musisz pamiętać cały czas o efekcie, jaki chcesz uzyskać, żeby na końcu pracy nie okazało się, że stworzyłeś zupełnie inny produkt, niż początkowo zakładałeś. Dla pewności zapisz cel w widocznym miejscu i wracaj do niego często. Weryfikuj również tworzony materiał w trakcie pracy i sprawdzaj, czy jest on spójny z ogólną wizją i nie odbiega od tego, co planowałeś przekazać swoim odbiorcom. To ważne, ponieważ unikniesz konieczności poprawiania niepasujących elementów i nie będziesz musiał później do nich wracać i zaczynać od nowa. To pozwoli Ci maksymalnie skupić się kolejnym etapie produkcji oraz szybkiej finalizacji całego projektu. Platforma do kursów online pomoże Ci łatwo i szybko połączyć wszystkie gotowe elementy w całość i rozpocząć promocję swojego autorskiego produktu. Oczywiście przed rozpoczęciem sprzedaży upewnij się dodatkowo, czy ustalona wcześniej koncepcja pokrywa się ze stworzonym dziełem. Jeśli wszystko się zgadza, gwarantujemy, że odbiór tak przygotowanego kursu będzie bardzo pozytywny, a Twoi kursanci będą zadowoleni z efektów, jakie im zaoferujesz.

Pamiętaj o ustaleniu celów biznesowych

Materiały do kursu online opracowujesz przede wszystkim dla swoich odbiorców, ale nie musisz zapominać w tym wszystkim o swoich osobistych i biznesowych celach. Oczywiste jest, że oferując wartościowe produkty, zależy Ci na zwiększeniu swojego przychodu i rozpoznawalności marki. Te cele również możesz uwzględnić podczas planowania pracy nad kursem, jednak niech nie będą one nadrzędne. Jeśli zdecydujesz, że zależy Ci na dużym zarobku w krótkim czasie, a zaoferujesz swoim klientom słabej jakości materiał, możesz na tym dużo stracić. Odbiorcy poczują się oszukani i szybko zorientują się, że miałeś na względzie wyłącznie swoje własne cele, które nie są zbieżne z ich potrzebami. Nie tylko nie zarobisz, ale stracisz uznanie i ucierpi na tym Twoja marka. Dlatego lepiej budować swój wizerunek bazując na uczciwości i dbaniu o interes swoich fanów. To najlepszy sposób na zwiększenie zysków i sprzedaż swojego kursu. Oferuj więc produkty, które sam chciałbyś mieć i za które byłbyś w stanie zapłacić. Traktuj swoich klientów jako pomocników w osiągnięciu Twoich planów, a nie jako cel sam w sobie, to zapewni Ci sukces.

Patryk Kozioł

Myślisz o własnym biznesie online?

Bez zobowiązań

Sprawdź także:

Powiadomienia
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments