blog

Jak zacząć pisać e-booka? Inspiracje i strategie dla twórców treści

Jak zacząć pisać e-booka? Inspiracje i strategie dla twórców treści

E-booki to bardzo popularne nośniki treści w ostatnim czasie. Co więcej, taka forma treści jest bardzo wygodna dla wielu użytkowników, ponieważ mogą ją zabrać ze sobą wszędzie. Coraz więcej twórców decyduje się na stworzenie takiego formatu. Jeśli Ty również zastanawiasz się nad tym, jak zacząć pisać e-booka, to mamy dla Ciebie przewodnik krok po kroku. Sprawdź!

Spis treści:

  1. Jak zacząć pisać e-booka i jak się do tego przygotować?
  2. Jakie narzędzia wykorzystać do stworzenia e-booka?
  3. O jakich aspektach należy pamiętać przy pisaniu e-booka?

Jak zacząć pisać e-booka i jak się do tego przygotować?

Jeśli myślisz o tym, jak zacząć pisać e-booka to pierwszym i najważniejszym krokiem jest odpowiednie przygotowanie się. Co to w praktyce oznacza?

  1. Określ temat e-booka. Musisz dokładnie wiedzieć, o czym chcesz pisać i dlaczego. Pomyśl o swoich odbiorcach, czego potrzebują i jak Twój produkt może rozwiązać ich problem.
  2. Sprawdź rynek. Zapoznaj się z e-bookami dostępnymi w sieci, w takiej samej lub podobnej tematyce do Twojej. Zastanów się, jak możesz wyróżnić swój produkt od tych należących do konkurencji.
  3. Zaplanuj treść. Opracuj w pierwszej kolejności konspekt, czyli po prostu spis treści swojego e-booka. To pozwoli Ci zgromadzić potrzebne materiały, ale również ułoży wszystko w logiczną i spójną całość. Rozpoczęcie pisania bez planu zajmie zdecydowanie więcej czasu, a produkt będzie wymagał wielu poprawek i modyfikacji.
  4. Do dzieła! Dopiero teraz możesz zacząć pisać swoje treści. Dzięki takiemu przygotowaniu cały proces pójdzie Ci dużo sprawniej i zawrzesz w e-booku wszystkie kluczowe informacje.

Jakie narzędzia wykorzystać do stworzenia e-booka?

Kiedy już przyjdzie czas na pisanie treści do e-booka, musisz wybrać odpowiednie narzędzie. Powinien to być program, który nie tylko ułatwi Ci pracę, ale będzie pomocny przy dalszej obórce tekstu, np. dodawaniu grafik. Możesz skorzystać z poniższych propozycji, które sprawdzą się zarówno dla początkujących, jak i bardziej zaawansowanych użytkowników:

  • Canva
  • Microsoft Word lub Mac Pages
  • Microsoft Power Point lub Mac Keynote
  • LibbreOffice Writer
  • Adobe InDesing

O jakich aspektach należy pamiętać przy pisaniu e-booka?

Napisanie treści e-booka to jedna i oczywiście najważniejsza kwestia. Natomiast nie możesz zapomnieć również o kilku dodatkowych sprawach, które są równie istotne:

  • Chwytliwy tytuł.
  • Umieszczenie numeru ISBN.
  • Zabezpieczenie e-booka w postaci znaku wodnego.
  • Korekta językowa, elementy graficzne i skład. W tych tematach najlepiej zgłosić się do wydawnictwa ebooków, które pomoże dopracować wszystkie szczegóły. To szczególnie ważne, jeśli po raz pierwszy wydajesz swojego e-booka. Zajrzyj na naszą stronę, chętnie przeprowadzimy Cię przez cały proces i pomożemy sfinalizować Twój pomysł!
Patryk Kozioł

Myślisz o własnym biznesie online?

Bez zobowiązań

Sprawdź także:

Powiadomienia
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments