blog

Jak wycenić swój kurs online?

jak wycenić swój kurs online

Twój kurs online jest już gotowy i tylko czeka na ustalenie odpowiedniej ceny? Być może ten etap okaże się jednym z najtrudniejszych. Nie bardzo wiesz, jak właściwie podejść do wyceny swojego działa? Nie martw się, nie tylko Ty wahasz się z decyzją, ile powinien kosztować Twój kurs! Sprawdź nasze wskazówki i dowiedz się, jak właściwe podejść do tego tematu!

Spis treści:

  1. Dlaczego trudno jest wycenić swój własny kurs online?
  2. Jak wycenić kurs online?
  3. Jak zwiększyć wartość kursu online?

Dlaczego trudno jest wycenić swój własny kurs online?

Ocena własnej pracy dla wielu osób może być naprawdę niemałym problemem. Najczęściej wynika to ze zbyt małej wiary w swoje umiejętności i towarzyszące temu przeświadczenie, że nikt nie będzie chciał zapłacić za taką pracę. Drugim sporym wyzwaniem, z którym trzeba się zmierzyć podczas wyceny kursu online, jest konkurencja oraz dostępne materiały w sieci, w tym również te darmowe. Pojawia się wiele wątpliwości, czy przygotowany materiał powinien być tańszy, czy droższy od innych. Jeśli droższy, to czy na pewno jego jakość jest lepsza, z kolei mniejsza cena mogłaby sugerować, że kurs jest gorszy od produktów konkurencji. Presja rynku oraz rady osób trzecich nie są dobrym doradcą. Zwłaszcza jeśli chcesz wyznaczyć cenę, która będzie realnie oddawać czas poświęcony na przygotowanie całego kursu. Warto sięgnąć po wiedzę i odpowiednie narzędzie, aby dobrze określić wartość dzieła.

Jak wycenić kurs online?

Poznaj najważniejsze elementy, które powinieneś wziąć pod uwagę, jeśli masz wątpliwości jak wycenić kurs online:

  • grupa docelowa – zastanów się, kto będzie Twoim potencjalnym klientem, ile taka osoba zarabia, jaki jest jej status społeczny i ile będzie w stanie przeznaczyć na wiedzę zawartą w Twoim kusie;
  • poziom przygotowanych materiałów – jeśli kurs zawiera wiedzą skierowaną zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych odbiorców, zastanów się, czy nie lepiej podzielić go na dwa odrębne kursy. Wtedy ich cena powinna być zróżnicowana i adekwatna do danego poziomu;
  • forma kursu – materiał wideo, e-book, czy połączenie różnych form przekazu.

Jak zwiększyć wartość kursu online?

Możesz zastosować kilka prostych działań, aby zwiększyć wartość swojego dzieła. Platforma do tworzenia kursów online to wiarygodne miejsce do sprzedaży, dlatego kierując na nią potencjalnych klientów, możesz liczyć na większą konwersję. Zaproponuj indywidualną konsultację, w której odpowiesz na pytania, które pojawiły się podczas kursu. Zaoferuj dołączenie do zamkniętej grupy np. na Facebooku, aby móc wymieniać się wiedzą i spostrzeżeniami z innymi uczestnikami kursu. Jeśli potrzebujesz wsparcia, możesz na nas liczyć, napisz do nas!

Patryk Kozioł

Myślisz o własnym biznesie online?

Bez zobowiązań

Sprawdź także:

Powiadomienia
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments