Jak już wiesz z jednego z naszych poradników (podstawy SEO WordPress), w pozycjonowaniu ważne jest między innymi zdobywanie wartościowych linków prowadzących do Twojego serwisu. W ten sposób otrzymujesz kawałek, nazwijmy to „mocy SEO” od strony która do Ciebie linkuje. Pamiętaj jednak, że Ty linkując ze swojej strony na zewnątrz, część tej mocy oddajesz. Aby tego uniknąć powstał właśnie parametr „nofollow„, który daje znać robotom, aby nie brały takiego linku pod uwagę podczas przekazywania mocy SEO dalej. Warto mieć to szczególnie na uwadze linkując na przykład do kanałów social media. W tym filmie dowiesz się jak taki parametr dodać w treści strony a także w menu nawigacyjnym czy w edytorze Elementor.
Składnia linku z parametrem „nofollow” wygląda tak:
<a rel=”nofollow” href=”https://adresstronyjakiejs.pl/”>Treść odnośnika</a>
Jak dodać nofollow - wersja wideo:
Podczas pozycjonowania musisz pamiętać, że na Twój wynik w wyszukiwarce składa się wiele takich mniejszych aspektów jak np. nofollow. O ile w przypadku mało konkurencyjnych fraz mogą one nie być kluczowe i dość łatwo wejdziesz do top10 pisząc wartościowe treści, to już przy większej konkurencji, wyszukiwarka będzie brać pod uwagę właśnie te mniejsze czynniki. Dlatego tak ważne jest holistyczne spojrzenie na cały proces pozycjonowania.