blog

5 kluczowych elementów udanego ebooka

5 kluczowych elementów udanego ebooka

Zamierzasz napisać własnego e-booka? Świetnie, gratulujemy! Zanim jednak zaczniesz, warto przemyśleć pewne kwestie, ustalić priorytety i plan całego projektu. Zgromadziliśmy pięć najważniejszych elementów udanego e-booka, które pomogą Ci osiągnąć sukces. Sprawdź, co musisz zrobić, aby Twój e-book był hitem sprzedażowym!

Spis treści:

  1. Poznaj problemy potencjalnych odbiorców Twojego e-booka
  2. Wybierz atrakcyjny temat dla swojego e-booka
  3. Pisz językiem Twoich czytelników
  4. Zadbaj o atrakcyjny wygląd e-booka
  5. Nie zapomnij o zareklamowaniu e-booka

Poznaj problemy potencjalnych odbiorców Twojego e-booka

Zakładamy, że skoro podjąłeś decyzję o napisaniu własnego e-booka, to masz już temat przewodni i wstępnie wiesz, o czym on będzie. Jeśli nie, to zanim przejdziesz do poznania problemów swoich przyszłych odbiorców, powinieneś to zrobić. Dlaczego? Ponieważ tylko na tej podstawie uda Ci się określić, do kogo chcesz kierować swoje treści.

Żebyś mógł to dobrze zrozumieć, podamy dwa proste przykłady. Jeśli e-book będzie o motoryzacji, to głównymi odbiorcami Twojego e-booka będą panowie, natomiast opisując temat związany z prowadzeniem biznesu i finansami, grupą docelową będą przedsiębiorcy np. małych i średnich firm.

Poznanie swoich potencjalnych czytelników pomoże Ci zagłębić się w ich problemy i dowiedzieć się jakie zagadnienia są dla nich niejasne w danej tematyce. Odpowiedzi na te trudności i pytania możesz zawrzeć w swoim e-booku. Dzięki temu jego treść będzie wartościowa i klienci chętnie będą po nią sięgać.

Wybierz atrakcyjny temat dla swojego e-booka

Wiesz już jak wybrać tematykę, która powinna znaleźć się w Twoim e-booku. Czas na tytuł! Dobry tytuł i treść to najważniejsze elementy przy tworzeniu e-booka, dlatego należy się na nich skupić w pierwszej kolejności. Tutaj warto zdecydować się na coś chwytliwego, łatwo wpadającego w ucho i jednocześnie prostego do zapamiętania. Drugim aspektem, który trzeba wziąć pod uwagę, jest dopasowanie tytułu do grupy docelowej. Odbiorcy po przeczytaniu okładki powinni wiedzieć, co znajdą w środku. Tytuł ma być dla nich drogowskazem, że ten konkretny e-book jest kierowany właśnie do nich.

Pisz językiem Twoich czytelników

Skoro tytuł i główne obszary tematyczne masz już opracowane, kolejnym najważniejszym elementem przy tworzeniu e-booka jest jego treść! Oto kilka aspektów, na które powinieneś zwrócić uwagę:

  • Pisz w sposób jasny i klarowny. Nie używaj trudnych i branżowych wyrażeń, jeśli nie jest to konieczne. Zastanów się, czy Twoi czytelnicy od razu zrozumieją przekaz, czy będzie on dla nich zbyt skomplikowany.
  • Przestrzegaj wszystkich zasad ortografii i interpunkcji. Dobrze napisana treść to wyraz profesjonalizmu i dbałości o detale. Błędy i niedociągnięcia mogą negatywnie wpłynąć na Twój wizerunek. Możesz skorzystać z darmowych programów w internecie, które sprawdzą poprawność treści i wyłapią podstawowe błędy.
  • Postaw na merytoryczne i wartościowe treści. Uszanuj czas swoich czytelników i skup się na zagadnieniach, które są naprawdę istotne.
  • Poproś kogoś o przeczytanie treści i opinię o niej. Może to być osoba, która nie ma żadnej wiedzy związanej z tematyką e-booka. Będzie to doskonała weryfikacja, czy tekst jest napisany w sposób jasny i czytelny.

Zadbaj o atrakcyjny wygląd e-booka

Kiedy przygotujesz już powyższe rzeczy, czas przystąpić do zadbania o wizualną stronę Twojego e-booka. To również jeden z najważniejszych elementów przy tworzeniu e-booka. Przede wszystkim okładka – powinna być atrakcyjna i przyciągająca wzrok. To pozwoli Ci zachęcić potencjalnego klienta do zainteresowania się Twoim produktem. Ważne, aby była prosta, czytelna i nie zawierała zbyt wielu elementów, które zazwyczaj rozpraszają uwagę odbiorcy. Tytuł e-booka powinien być umieszczony w centralnej części okładki i musi być widoczny „na pierwszy rzut oka”. Oprawa graficzna okładki to jedno, ale warto opracować również koncepcję, która pozwoli Ci wzbogacić całą treść ciekawymi obrazami. Bardziej skomplikowane zagadnienia możesz przerobić na interesującą i kolorową infografikę. Takie elementy są zazwyczaj czytelniejsze i łatwiejsza w odbiorze niż ciągły tekst. Jeśli nie masz odpowiednich narzędzi, aby to zrobić, pomoże Ci w tym wydawnictwo e-booków. Tam nie tylko zbudujesz całego e-booka od podstaw i zapewnisz mu atrakcyjny wygląd, ale zadbasz również o kwestie związane ze sprzedażą i promocją gotowego dzieła.

Nie zapomnij o zareklamowaniu e-booka

Wszystkie najważniejsze elementy niezbędne do stworzenia e-booka gotowe? Gratulujemy! Została Ci w takim razie ostatnia, niemniej ważna kwestia, która związana jest z promocją Twojego gotowego produktu. Jeśli nie możesz przeznaczyć na reklamę zbyt wielu środków, to skup się na promowaniu e-booka w mediach społecznościowych. Znasz grupę swoich potencjalnych odbiorców, więc postaraj się do nich dotrzeć na grupach tematycznych czy forach internetowych. Możesz pomyśleć również o nawiązaniu współpracy barterowej, czyli przesłaniu za darmo e-booka do influencera o dużych zasięgach w zamian za jego recenzję. Poinformuj o gotowym produkcie także swoją społeczność zgromadzoną w social mediach. Bez reklamy, Twoja praca może nie dać Ci satysfakcjonujących efektów sprzedażowych. Jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nami, chętnie pomożemy!

Patryk Kozioł

Myślisz o własnym biznesie online?

Bez zobowiązań

Sprawdź także:

Powiadomienia
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments