Pomysły na biznes w domu

pomysł na własną firmę w domu

Biorąc pod uwagę, że świat, w wielu obszarach, coraz częściej przenosi się do sieci (czasem z konieczności, jak pokazały ostatnie lata), pomysł na biznes w domu wydaje się dobrym kierunkiem rozwoju. Poza oczywistymi zaletami takiego modelu prowadzenia firmy, jak możliwość pracy z każdego miejsca na świecie, biznes online daje dużą swobodę w zakresie wyboru samego pomysłu.

Biznes w domu - stały dochód

W tym artykule przedstawię Ci 3 pomysły na biznes, który możesz tworzyć w zaciszu swojego domu. Chcę zwrócić szczególną uwagę na skupienie się na pomysłach o charakterze abonamentowym/ subskrypcyjnym.

Dlaczego? Moim zdaniem jest to forma prowadzenia biznesu, która zapewnia dużo większą stabilność funkcjonowania firmy. Stała perspektywa dochodu daje poczucie stabilności, umożliwia lepsze planowanie przyszłych działań i dbanie o ciągły rozwój.

Możesz zacząć od innego artykułu z naszego bloga: Co sprzedawać w Internecie – 10 pomysłów.

Znajdziesz tam szereg innych, bardziej tradycyjnych pomysłów na biznes związany z Internetem.

Ważne:

Do realizacji poniższych pomysłów niezbędne są odpowiednie narzędzia online, które pozwolą Ci m.in. na:

  • stworzenie i umieszczenie online Twoich treści w bezpieczny sposób,
  • sprzedaż i automatyczne udostępnienie tych treści kupującym.

Wszystkie poniższe pomysły zrealizujesz za pomocą naszej platformy do tworzenia kursów online i do niej będę się odnosił, gdyż jest to narzędzie, które świetnie znam, choć oczywiście możliwości jest znacznie więcej.

Pomysł na mały biznes w domu - dostęp do materiałów wideo

media społecznościowe a biznes w domuWideo króluje, TikTok bije rekordy, YouTube specjalizuje się w wielu obszarach, stories przyciągają szeroką rzeszę obserwatorów. Niewątpliwie treści wideo to coś, co przemawia do mas i będzie się rozwijać na szeroką skalę w różnych formach.

Nie tak dawno bardzo głośno było także o innym serwisie wideo, mianowicie OnlyFans. Jego właściciele postanowili pozbyć się z niego treści dla dorosłych. Oczywiście po fali oburzenia i wizji spadków przychodów szybko się z tego wycofali, a to pokazuje, jaki potencjał drzemie w tym obszarze.

Alternatywa dla OnlyFans?

Czy to dobry pomysł na pracę w domu? Moim zdaniem bardzo ciekawy. Każdy, kto prowadzi biznes online, bywa uzależniony od wizji wielkich koncernów czy mediów społecznościowych, dlatego może warto pomyśleć o „swoim małym OnlyFans”? Przy czym nie mówię tu głównie o treściach dla dorosłych, ale wielu innych obszarach z potencjałem do budowania i monetyzacji społeczności wokół.

Jak się do tego zabrać?

Content is the king – i to się nie zmienia od lat, także w kwestii wideo. Jeśli tylko masz możliwość tworzenia materiałów wideo i są one na tyle wartościowe, ciekawe lub unikatowe, że ktoś byłby skłonny zapłacić za dostęp do nich, to warto pomyśleć o ich komercjalizacji.

Możesz oczywiście sprzedawać jednorazowo dostęp do pojedynczych plików wideo, ale w tym artykule skupiamy się na ciągłości przychodów, więc zastanów się, co możesz publikować w trybie ciągłym.

Co możesz sprzedawać:

  • specjalistyczne poradniki wideo – morze możliwości. Jeśli masz specjalistyczną, szeroką wiedzę w jakiejś dziedzinie, możesz zaoferować abonamentowy dostęp do niej. Pamiętaj, żeby odpowiednio zaplanować całość w czasie (np. z użyciem funkcji opóźnienia udostępniania, tak aby dostęp do kolejnych materiałów był nadawany cyklicznie) i regularnie dodawać nowe, atrakcyjne treści.
  • Twoje wiadomości – żyjemy w świecie przesytu informacjami, fake newsów i nieobiektywnych przekazów. Jeśli budzisz zaufanie, masz społeczność, która wierzy w Twoją obiektywną ocenę sytuacji, dlaczego nie zamknąć tego w formie płatnego dostępu do newsów wideo?
  • rozrywkowe filmy wideo – bez względu na obszar, rozrywka to jeden z tych elementów, które znajdują swoją grupę docelową i które dość łatwo przekuć w biznes. Nie musisz od razu tworzyć nowego Netflixa, znajdź swoją niszę, zbuduj wokół niej społeczność i pokaż się z dobrej strony, aby finalnie zmonetyzować swój pomysł.

Pomysły na własny biznes w domu - unikatowa wartość

Dopóki dostarczasz treści, które dają jakąś wartość Twoim odbiorcom, tak naprawdę ich tematyka nie ma znaczenia. Bez wahania możesz próbować wdrażać nawet te mniej popularne pomysły w obrębie określonej niszy rynkowej.

Przykładowo:

  • Dostęp do limitowanych ofert – jeśli tylko masz dostęp do atrakcyjnych ofert z danej branży, to może zamiast męczyć się ze sprzedażą i obsługą logistyki klasycznej sprzedaży, warto pomyśleć o stworzeniu jednej usługi, tak aby w zamian za stałą, miesięczną opłatę Twój odbiorca zyskał dostęp do takich ofert.
  • Dostęp do darmowych treści – tak, to brzmi może dziwnie, ale już sam fakt, że zgromadziłeś w jednym miejscu treści, które normalnie są mocno rozproszone po Internecie, i udostępniasz je w przystępnej formie może być jednym z powodów do kupna dostępu do tego typu repozytorium. W sieci jest naprawdę całe mnóstwo e-booków, programów, filmów czy plików audio, których licencje umożliwiają ich darmowe i legalne pobieranie. Wystarczy opakować to w przyjazną formę.
  • Klub zakupowy – kupując więcej, możesz uzyskać znacznie lepsze ceny. To fakt. Taki klub możesz obudować abonamentem i dzięki temu Ty zarabiasz, a inni oszczędzają. Klub będzie świetnym pomysłem, jeśli tylko masz wokół siebie społeczność z podobnymi potrzebami. Kolejna sytuacja win-win.
  • Dostęp do informacji – w wielu branżach informacja jest kluczowa i tylko dzięki niej można zarabiać. Przykładowo, jeśli pracujesz w branży nieruchomości i masz stały dostęp do atrakcyjnych ofert, możesz opakować to w formę abonamentowego dostępu. Z czasem można to w znaczny sposób rozbudować i dodać nowe usługi.

Pomysł na biznes - zajęcia wideo

firma w Internecie pomysł

Treningi w formie wideo, joga, medytacje, coaching – dbanie o siebie pod kątem fizycznym i mentalnym będzie najprawdopodobniej mocno się rozwijać w najbliższej przyszłości. Jeśli dodamy do tego coraz częściej poruszany temat przenoszenia części naszego życia do wirtualnych światów takich jak metaverse, to może warto pomyśleć o takiej usłudze już teraz i sukcesywnie budować grupy odbiorców.

Mam tu na myśli dwa obszary tego typu własnego biznesu:

  1. dostęp do treści wideo, które będą bazą dla Twoich odbiorców, dadzą im solidne podstawy merytoryczne;
  2. stałe live`y, dzięki którym Twoja usługa będzie mogła mieć charakter abonamentowy i Ty będziesz wartością dla wszystkich, którzy zdecydują się na wykupienie takiego abonamentu.

Pomyśl, czy przypadkiem już nie prowadzisz jakiegoś biznesu, który można dzięki temu skalować bez względu na lokalizację.

Przykładowo, jeśli na co dzień prowadzisz stacjonarne zajęcia jogi, możesz stworzyć abonamentowy produkt online, który z jednej strony zaoferuje Twoim odbiorcom stały dostęp do filmów instruktażowych na temat podstaw jogi, a z drugiej da im możliwość uczestniczenia w tego typu zajęciach online.

Myślę, że obecnie jest wiele branż, które można w ten sposób skalować i otwierać nowe kanały sprzedaży. Może także to, co robisz obecnie, ma do tego potencjał?

Biznes online - podsumowanie

Rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej online nigdy wcześniej nie było tak dostępne. Dość łatwo stworzysz własną stronę internetową, sklep czy wspomnianą platformę do sprzedaży różnego rodzaju e-produktów. Koszty także nie są obecnie problemem, gdyż rozwiązania tego typu charakteryzują się niskim progiem wejścia. Dlatego, jeśli tylko masz zapał i chcesz zmierzyć się z takim wyzwaniem, to uważam, że warto. Biznes Internetowy jest niezależny od miejsca, tworzysz i sprzedajesz w Internecie, co dla wielu osób jest ogromnym plusem. Sam od lat mogę pracować właściwie z każdego miejsca na świecie, bardzo cenię sobie to poczucie wolności i, szczerze mówiąc, nie wyobrażam sobie powrotu do tradycyjnego modelu 9-17 :).

Myślisz o własnym biznesie online? Po prostu zacznij działać!

Patryk Kozioł HashMagnet

Autor: Patryk Kozioł

Praktyk biznesu. Od blisko 15 lat otacza technologiczną opieką przedsiębiorców i twórców on-line. Założyciel i CEO marki HashMagnet, która zapewnia pomoc i skuteczne wsparcie twórcom on-line, a której zaufało już ponad 2000 aktywnych klientów.

Kategorie

Baza wiedzy WordPress

Sprawdź przydatne artykuły na temat WordPressa.

planer biznesu online

Otwierasz Biznes Online?

Musisz to mieć!

Sprawdź także:

Powiadomienia
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
KamilaJoga
KamilaJoga
6 miesięcy temu
Ocena :
     

Super, prowadzę studio yogi i szukałam czegoś, żeby wejść w „online”.