Platforma szkoleniowa – co to jest?
Działy HR odpowiedzialne za zarządzanie zasobami ludzkimi w firmach często stoją przez sporym wyzwaniem. Praca związana z wdrożeniem nowych pracowników oraz zapewnieniem odpowiedniego rozwoju obecnemu personelowi jest bardzo czasochłonna. Jak sprawić, aby efektywnie zarządzać tymi procesami? Jak weryfikować postępy i zdobytą wiedzę przez pracowników? Wiele pracodawców decyduje się na wdrożenie platformy szkoleniowej, która ma za zadanie usprawnić edukację i sprawić, że będzie ona mniej kosztowna. Takie rozwiązanie niesie ze sobą dużo korzyści, nie tylko dla działów HR. Oczywiście będą one mogły sprawnie koordynować naukę nowych umiejętności oraz wprowadzać dla wszystkich zainteresowanych praktyczną wiedzę o procesach w firmie. Skorzystają na tym również pracownicy, którzy będą mogli wracać do treści szkoleń i pogłębiać swoją wiedzę na każdym etapie rozwoju w firmie. Platforma szkoleniowa to przede wszystkim miejsce, które umożliwia stały dostęp do bazy wiedzy i niezbędnych materiałów o organizacji. Taka niczym nieograniczona przestrzeń pozwala zatrudnionym osobom sięgać po informacje wtedy, kiedy ich potrzebują, bez konieczności proszenia o nie przełożonych.
Platformy szkoleniowe – dlaczego warto wdrożyć automatyzację procesów szkoleniowych?
Wprowadzenie platformy szkoleniowej to po prostu opłacalna inwestycja dla firmy. Po pierwsze, to oszczędność czasu. Wszystkie materiały szkoleniowe umieszczone będą na platformie, więc organizowanie pojedynczych, wielogodzinnych szkoleń dla nowych pracowników już nie będzie konieczne. Dział HR będzie mógł ten czas przeznaczyć na opracowywanie strategii, które przyczynią się do rozwoju firmy. Z pewnością znajdą również czas na udoskonalanie szkoleń i poszukiwanie nowych sposobów motywowania pracowników. Usprawnienie procesów i większa kontrola nad ich przebiegiem to kolejny pozytywny argument przemawiający za wdrożeniem platformy szkoleniowej do organizacji. Firma może zautomatyzować całą ścieżkę edukacyjną dla danej osoby, zaczynając od jej onboardingu, przez wszystkie kolejne szczeble zawodowej kariery, aż do momentu jej odejścia z firmy. To prosty sposób, aby zapewnić optymalny poziom rozwoju personelu na każdym etapie zawodowym. Trzecim argumentem jest fakt, że wykonywane dotychczas ręcznie czynności zastąpi sprawna i dokładna automatyzacja, która będzie działać zgodnie z ustalonymi założeniami. Zlecanie szkoleń, zapisy, a także ukończenie kursów w określonym czasie będzie można łatwo kontrolować za pośrednictwem platformy. Zastosowanie automatyzacji ma jednak dużo więcej zalet. Po zakończonym szkoleniu pracownik będzie mógł wyrazić swoją opinię i przekazać spostrzeżenia, które trafią bezpośrednio do osób zarządzających. To pomoże dostosować platformę do potrzeb personelu i zweryfikować poziom treści kursów. Wartością dodaną do takiej platformy jest również generowany automatycznie raport z kluczowymi wynikami, istotnymi dla pracodawcy. Co więcej, platformy szkoleniowe dają możliwość dostępu do kursów niezależnie od lokalizacji pracowników oraz urządzeń, z których korzystają. Taka dowolność poprawia systematyczną naukę oraz jej rezultaty.
Szkoleniowe platformy – jak z ich pomocą zautomatyzować procesy szkoleniowe w przedsiębiorstwie?
Szkoleniowe platformy można w zaledwie kilku prostych krokach zautomatyzować i tym samym usprawnić procesy w firmie. Do jakich obszarów można je wykorzystać i jakie treści warto na nich umieścić?
- Zagadnienia związane z onbording i offboarding.
- Szkolenia o ogólnych zasadach obowiązujących w firmie, tradycjach i praktycznych zwyczajach.
- Szkolenia BHP.
- Omówienie kadry zarządzającej oraz pełnej struktury organizacji.
- Szkolenia produktowe, polityka sprzedaży, strategia marketingowa firmy.
Jak krok po kroku zabrać się za wdrożenie do przedsiębiorstwa szkoleniowej platformy?
- Wybierz usługę, która umożliwi Ci tworzenie kursów. Taka platforma powinna być prosta w obsłudze, nie tylko dla osób, które będą umieszczać na niej szkolenia, ale i dla tych, którzy będą je wykonywać. Ponadto warto wybrać takie rozwiązanie, które umożliwia dopasowanie wyglądu oraz funkcji platformy do potrzeb organizacji. Zwróć uwagę na obowiązujące limity, np. czy w ramach abonamentu można gromadzić na platformie dowolną liczbę szkoleń, czy też nie. Jeśli zależy Ci na elastycznym rozwiązaniu, które w pełni dopasujesz do swoich oczekiwań, zapoznaj się z naszą ofertą.
- Ustal cel każdego szkolenia. Platforma powinna być rozwiązaniem kompleksowym, które pozwoli Ci łączyć różne cele. Powinna również zagwarantować możliwość kształcenia pracowników na różnym etapie wdrożenia w obowiązki służbowe.
- Stwórz kursy. W tym celu przydatne będą gotowe szablony dostępne na platformie, które usprawnią pracę. Dzięki temu nawet obszerne materiały będą atrakcyjne wizualnie i zachęcą pracowników do nauki.
- Przygotuj automatyzacje powtarzalnych procesów, np. mailowe zaproszenie do kursu, cykliczne powiadomienia i przypomnienia, ankietę ewaluacyjną po szkoleniu czy certyfikat po ukończeniu danego etapu kursu.