blog

Jak zaplanować kampanię marketingową dla swojego ebooka? Sprawdź!

Jak zaplanować kampanię marketingową dla swojego ebooka

Napisałeś ebooka i nie za bardzo wiesz co dalej? Spokojnie, z taką sytuacją ma do czynienia prawie każdy twórca, który dopiero zaczyna swoją przygodę z publikacją ebooków. Koniecznie musisz pamiętać o tym, że kluczem do sukcesu może być prawidłowo przeprowadzona kampania marketingowa. Jeśli zaplanujesz ją odpowiednio wcześniej, masz bardzo duże szanse na powodzenie i osiągnięcie rezultatów, na których ci zależy.

Spis treści:

  1. Postaw sobie cel, który pragniesz osiągnąć
  2. Jak zaplanować kampanię marketingową dla ebooka krok po kroku
  3. Ile będzie trwała kampania i sprzedaż?
  4. Jak ustalać kampanie sprzedażowe?

Postaw sobie cel, który pragniesz osiągnąć

Podstawą skutecznego działania jest postawienie sobie celu, który wiesz, że chcesz i musisz osiągnąć. Możesz mierzyć wysoko, ponieważ generalnie o wiele lepiej jest zakładać wyższy, niż niższy wynik. Zastanów się, ile egzemplarzy chciałbyś sprzedać i w jakim czasie i właśnie pod to projektuj swoje działania marketingowe.

Jak zaplanować kampanię marketingową dla ebooka krok po kroku

Gdy planujesz całą kampanię marketingową nakierunkowaną na promowanie i sprzedaż twojego ebooka, koniecznie ustal sobie na to budżet. W tej kwestii nie ma żadnego uniwersalnego wzorca, ponieważ każdy dysponuje inną kwotą, którą jest w stanie przeznaczyć na działania reklamowe.

Ile będzie trwała kampania i sprzedaż?

Jeśli zależy ci na dużej przejrzystości i dokładnym rozplanowaniu, wykonaj sobie tabelkę podzieloną na konkretne dni i godziny. Sprawdź kiedy twoi odbiorcy są najaktywniejsi i właśnie wtedy publikuj najbardziej chwytliwe treści. Pamiętaj jednak o tym, aby stale przypominać swoim obserwatorom o tym, że trwa sprzedaż, czego dotyczy ebook i dlaczego warto go mieć. W tym celu możesz opublikować nawet najciekawsze fragmenty dzieła, jednocześnie pamiętając, żeby nie zdradzać wszystkiego.

Jak ustalać kampanie sprzedażowe?

Do jednego z najważniejszych etapów kampanii marketingowej zalicza się właśnie kampanie sprzedażowe. Najczęściej stosowane typy promocji to zniżki procentowe, które mogą dotyczyć na przykład stałych czytelników albo pojawiać się czasowo, kody zniżkowe, czy gratisy. W przypadku kampanii sprzedażowej dotyczącej ebooka, gratis możesz zaoferować aktualizację albo jakieś limitowane treści. Skorzystać też możesz ze wsparcia influencerów, proponując im swój produkt w zamian za reklamę.

Chcesz wydać swojego ebooka, ale nie wiesz, w jaki sposób zabrać się za to samodzielnie? W takim przypadku na pewno sprawdzi się u ciebie wydawca ebooków, który ma w tym zakresie duże doświadczenie.

Patryk Kozioł

Myślisz o własnym biznesie online?

Bez zobowiązań

Sprawdź także:

Powiadomienia
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments