blog

Gdzie sprzedawać ebooki

gdzie sprzedawać e-booki

Sprzedaż produktów cyfrowych to trend, który nie zwalnia. Próg wejścia w taki biznes jest znacznie niższy niż w przypadku sprzedaży książek papierowych. Gdy sprzedajesz książkę papierową, pojawia się wiele kwestii zewnętrznych takich jak wybór wydawnictwa, drukowanie, magazynowanie, dystrybucja itd. W przypadku tworzenia swojej książki w wersji cyfrowej możesz ją praktycznie przygotować i wydać samodzielnie w zaciszu własnego domu, a cały proces w optymistycznej wersji może potrwać nawet kilka dni [przy dobrej wenie :)].

Twój ebook jest dopiero w planach?
Sprawdź: Jak wydać ebooka? Wydawanie ebooka krok po kroku!

Ebook gotowy - gdzie go sprzedawać?

Rozsądnych możliwości sprzedaży ebooka nie ma zbyt wielu, w tym wpisie przybliżę Ci te najpopularniejsze i najbardziej efektywne, w końcu chodzi o to, aby e-book nie tylko wydać, lecz także na nim zarabiać.

Własny sklep internetowy

Sprzedaż we własnym sklepie online to jedna z tych możliwości, które dają Ci pełną niezależność i swobodę działania. Nie wystarczy, że masz zwykłą stronę internetową, klienci chcą tu i teraz móc dokonać zakupu, a Ty musisz im to umożliwić w sposób przyjazny i bezproblemowy.

Ta możliwość wydaje się najbardziej intuicyjna, a mnogość dostępnych na rynku rozwiązań sprawia, że każdy znajdzie sklep dostosowany do sprzedaży cyfrowych książek – także w naszej ofercie znajdziesz produkt dedykowany produktom cyfrowym. Poniżej przykładowe szablony sklepu z ebookiem:

Takie rozwiązanie niesie ze sobą wiele korzyści, ale też wiele pytań, głównie tych technicznych, np.: „czy sobie z tym wszystkim poradzę?”. Aktualnie rozwiązania są tak wysoko rozwinięte, a ich wsparcie załatwia wszelkie kwestie techniczne, że obawy tego typu nie muszą spędzać Ci snu z powiek. W przypadku naszych sklepów techniczne wdrożenie to zaledwie kilka dni roboczych, a efekt jest taki, że zyskujesz pełną automatyzację procesu sprzedaży. Co to dla Ciebie znaczy? Zyskujesz narzędzie, które funkcjonuje bez Ciebie 24 godziny na dobę. Potencjalny klient może zapoznać się z Twoim produktem, a następnie go kupić, korzystając z płatności online. Sklep na podstawie takiego zamówienia prześle przygotowany przez Ciebie ebook. Jeśli trzeba, od razu nałoży na niego znak wodny z danymi kupującego, a na koniec wystawi fakturę. Pełna automatyzacja to duża wygoda dla Ciebie i Twoich klientów.

Przyjrzyjmy się więc zaletom i wadom takiego rozwiązania.

Zalety:

  • Niezależność – własny sklep to własne zasady. Ty decydujesz, jak ma wyglądać oraz jakie informacje zawierać.
  • Brak prowizji – poza kosztami samego sklepu praktycznie cały zysk ze sprzedaży trafia do Ciebie, a nie do pośrednika.
  • Budowanie marki – własne sklep i domena pozwolą Ci budować rozpoznawalną markę, w końcu zapewne nie poprzestaniesz na jednym ebooku.
  • Wiele możliwości technicznych jak np. nakładanie znaku wodnego na każdy e-book. Dopasuj rozwiązanie do oferty sklepu.
  • Pełna automatyzacja – po prawidłowym skonfigurowaniu całego procesu odbywa się on praktycznie bez Twojego udziału i zarabia nawet jak śpisz.

Wady:

  • Koszty – niewątpliwie jest to coś, czego nie unikniesz, aczkolwiek jeśli poświęcisz czas i dobrze rozplanujesz wszystkie aspekty, może się okazać, że koszty zwrócą się po sprzedaży jednego/dwóch produktów miesięcznie. 

Przekonaj się ile kosztuje gotowy sklep internetowy i poznaj jego pełną specyfikację – Gotowy Sklep Internetowy

Własny sklep internetowy – o czym jeszcze warto pamiętać:

  • Regulamin sprzedaży produktu oraz polityka prywatności – takie dokumenty prawne możesz stworzyć samodzielnie, jeśli tylko czujesz się na siłach, lub skorzystać z pakietów gotowych dokumentów prawnych. Pamiętaj o prawach konsumenta, a także o tym, że dobry regulamin sprzedaży produktu to spokojny sen dla Ciebie.
  • Integracje – zintegruj swój sklep tak, aby był on w pełni zautomatyzowany nie tylko pod kątem płatności czy faktur, lecz także działań posprzedażowych czy marketingowych.
  • Profesjonalna redakcja i korekta – o to warto zadbać podczas procesu wydawania ebooka.
  • Skład – możesz go wykonać samodzielnie lub zlecić profesjonaliście, tak czy inaczej, całość musi być czytelna i po prostu ładnie wyglądać, by czytelnik czuł, że płaci nie tylko za treści, lecz także za jakość całej otoczki produktu.
  • Okładka – jak wszyscy wiemy, często podejmujemy decyzje na podstawie tego co widzimy, więc tu zdecydowanie warto zainwestować w profesjonalny design. Przykładowo, w ramach projektu ebook factory koszt przygotowania takiej okładki zaczyna się już od 350 zł.

Więcej o procesie wydawniczym ebooka przeczytasz tu: Jak wydać ebooka? Wydawanie ebooka krok po kroku!

Platformy sprzedażowe

Jeśli nie chcesz zakładać własnego sklepu, możesz spróbować swoich sił w takich serwisach jak:

  • Allegro,
  • Amazon,
  • Empik Marketplace.

Darmowe konto w takim serwisie jest kuszące, ale pamiętaj, że taka forma dystrybucji jest obarczona prowizją, którą musisz oddać operatorowi przy każdej sprzedaży. Osobiście uważam, że takie działania powinny być jedynie działaniami uzupełniającymi dla Twojego sklepu, ale nie ma przeciwwskazań, by zacząć właśnie tam. W ten sposób jednak nie budujesz swojej bazy klientów czy marki, a często wręcz giniesz w gąszczu innych różnej jakości ofert. Niemniej każdy biznes ma jednak bardzo indywidualny charakter i nie można powiedzieć, że akurat Twój produkt się tam nie odnajdzie. Zawsze warto próbować różnych metod i kanałów sprzedaży.

Możesz zacząć od tego typu platform w ramach badania potencjału swojej twórczości, a z czasem myśleć o własnym sklepie. Pamiętaj, że w przypadku sprzedaży ebooków jest  tak samo jak przy każdej innej działalności gospodarczej – niezbędne są czas i zaangażowanie, które procentują w dłuższej perspektywie.

Jak skutecznie sprzedawać ebook

Sprzedaż produktu elektronicznego, podobnie jak każda inna, wymaga określonych czynności. W przypadku, gdy masz już zaangażowaną społeczność, możliwość sprzedaży produktów cyfrowych jest nieporównywalnie łatwiejsza niż w przypadku pracy od zera. Społeczność, która Cię zna i wierzy w jakość tego, co robisz, to nieprzeceniony skarb. Dotarcie do takiej grupy odbiorców jest stosunkowo proste i tanie, więc sama sprzedaż online treści elektronicznych idzie dość gładko.

Trudniejsza jest dystrybucja, gdy zaczynasz od zera. Musisz zaplanować działania, dobrać kanały sprzedaży i skuteczną formę reklamy, aby zainteresować potencjalnych klientów. Nie ma co się łudzić, że przy sprzedaży książki elektronicznej o wartości kilkunastu złotych to się zepnie. Marketing treści cyfrowych musi być przemyślany także od strony ofertowej, a średnia wartość koszyka odpowiednio wysoka, aby pokryć jego koszty. W zbudowaniu całego procesu pomoże Ci lejek sprzedażowy, tu przeczytasz więcej na ten temat – Lejek sprzedażowy

Podsumowanie

Jak widzisz, sprzedaż internetowa to wiele możliwości, ale też sporo obszarów do zaplanowania, a następnie zadbanie o ich skuteczną realizację. Jeśli planujesz założyć sklep internetowy, pokazać światu swoją ofertę i rozpocząć sprzedaż treści cyfrowych, to na pewno jest to dobry moment. Wybierz sposób, który Ci najbardziej odpowiada i zacznij sprzedawać już dziś!

Patryk Kozioł

Myślisz o własnym biznesie online?

Bez zobowiązań

Sprawdź także:

Powiadomienia
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments