Baza wiedzy

Instrukcje oraz przydatne informacje na start:

Tematy na start

opieka techniczna wordpress

Na start potrzebujesz:

  1. domeny – czyli nazwy jaką będziesz się posługiwać w sieci np. nasza domena to opiekunbloga.pl
  2. hostingu – czyli miejsce na Twojego WordPressa oraz inne pliki

To naprawdę wszystko! Kupując hosting u nas WordPress będzie już zainstalowany i gotowy do użycia, możesz od razu zacząć pisać bloga, tworzyć stronę firmową lub sklep.

Koszt hostingu na start (najmniejszy pakiet) oraz domeny z końcówką .pl (jest gratis na pierwszy rok) to u nas tylko 169 zł z VAT / rok (z inną domeną np. .com 218,9 zł z VAT / rok). Zero ukrytych kosztów.

Nie musisz, nasza oferta powstała specjalnie dla osób które nie posiadają wiedzy technicznej. Większość rzeczy robimy za Ciebie, żebyś mogła/mógł skupić się na tym co ważne dla Ciebie.

Wygląd swojego serwisu możesz zmieniać za pomocą szablonów. Masz dwie opcje:

  1. szablony darmowe – tak, szablonu nie trzeba od razu kupować, na początku możesz wybrać szablon darmowy. Jest ich w sieci bardzo dużo, ale uważaj na ich jakość. Oficjalną bazę szablonów WordPressa znajdziesz tu – pl.wordpress.org/themes/
  2. szablony płatne – jeśli chcesz czegoś więcej, wybierz szablon płatny. Takie szablony kosztują kilkadziesiąt dolarów, mają na ogół dużo większe możliwości niż te darmowe, są także w ramach ceny wspierane przez ich autorów. Największą bazę płatnych szablonów znajdziesz tu – themeforest.net

Jeśli chcesz korzystać z WordPressa potrzebujesz jeszcze hostingu, czyli miejsca na pliki WordPressa oraz swoje własne. Jeśli masz domenę wykupioną u innego rejestratora żaden problem, pomożemy w jej konfiguracji tak, aby wskazywała na hosting zakupiony u nas.

Oczywiście. Jeśli potrzebujesz samej domeny (np. na potrzeby konta Blogger/Blogspot) nie musisz kupować innych usług. Tak samo wygląda sytuacja z hostingiem, możesz korzystać z naszych usług posiadając hosting gdzie indziej.

Hosting

Aby utworzyć konto FTP:

  1. zaloguj się do Panelu Klienta,
  2. kliknij “Utwórz Zgłoszenie”,
  3. następnie kliknij “Nowe konto FTP”,
  4. w treści zgłoszenia możesz opisać czy chcesz dostęp ogólny czy może do folderu konkretnej domeny (jeśli masz ich kilka),
  5. kliknij “Zatwierdź”.

W odpowiedzi do zgłoszenia otrzymasz dane logowania Twojego konta FTP oraz wszelkie niezbędne informacje. Pamiętaj, że edycja plików bez wiedzy technicznej może spowodować awarię Twojego WordPressa. W razie wątpliwości skontaktuj się z nami.g

Do połączenia z serwerem FTP niezbędny jest klient FTP, czyli specjalny program. Przykładowo możesz użyć programu FileZilla. 

Aby aktywować darmowy certyfikat SSL wystarczy utworzyć zgłoszenie z taką prośbą przez Panel Klienta. Pamiętaj, aby w temacie lub treści dopisać jakiej domeny dotyczy prośba.

Poczta online

Aby utworzyć nową skrzynkę pocztową:

  1. Zaloguj się do Panelu Klienta.
  2. Kliknij “Utwórz Zgłoszenie”.
  3. Następnie kliknij “Nowe konto email”.
  4. W treści zgłoszenia wpisz, jaką skrzynkę lub skrzynki email chcesz założyć.
  5. Kliknij “Zatwierdź”.

W odpowiedzi na zgłoszenie otrzymasz dane logowania do skrzynki/skrzynek oraz wszelkie niezbędne informacje. Pamiętaj, że w ten sposób możesz utworzyć tylko skrzynki w domenie, którą posiadasz (czyli np. kontakt@twojadomena.pl).

Do konfiguracji poczty w programie pocztowym, takim jak Thunderbird czy Outlook, potrzebne będą następujące dane: 

Serwer poczty przychodzącej IMAP:

  • poczta.opiekunbloga.pl
  • port: 993 SSL/TLS

Serwer poczty wychodzącej SMTP:

  • poczta.opiekunbloga.pl
  • port: 465 SSL/TLS

Przykład prawidłowej konfiguracji dla programu Mozilla Thunderbird: konfiguracja-thunderbird

Możesz połączyć swoje konto pocztowe w domenie (np. blog@mojadomena.pl) ze swoim kontem pocztowym Gmail. Dzięki takiemu rozwiązaniu, możesz wysyłać pocztę za pomocą konta Gmail. Aby dodać konto, musisz kolejno:

1. Po zalogowaniu do konta Gmail wejdź w “Ustawienia” gmail konto zewnętrzne 2. Następnie kliknij pozycję “Konta i importowanie” gmail konto zewnętrzne 3. Z kolejnego ekranu przechodzimy do opcji “Dodaj inny adres e-mail, którego jesteś właścicielem” gmail konto zewnętrzne 4. Następnie wypełniamy odpowiednio wszelkie dane jak poniżej:gmail-konto-zewnetrzne-4   gmail-konto-zewnetrzne-5 5. Po tym kroku na podany adres email zostanie wysłana wiadomość z kodem potwierdzenia, który należny skopiować do ostatniego pola. Alternatywnie można kliknąć w link potwierdzający,  znajdujący się w tej samej wiadomości.

Aby zresetować hasło do skrzynki email musisz utworzyć zgłoszenie w Panelu Klienta z taką prośbą. W odpowiedzi otrzymasz nowe, automatycznie wygenerowane hasło, które możesz od razu zmienić na swoje.

Aby ustawić automatyczną odpowiedź (np. o urlopie) wykonaj kolejno:

  1. zaloguj się do poczty online (poczta.hashmagnet.pl).
  2. przejdź do zakładki Ustawienia w lewym menu,
  3. następnie przejdź do zakładki Filtry i tam w oknie po prawej stronie użyj opcji Utwórz,
  4. dodaj nazwę filtru, ustal zakres oraz akcję jaką filtr ma wykonać i zapisz zmiany. 

Przekierowanie email możesz ustawić samodzielnie za pomocą filtrów. Opis jak dodać filtr znajdziesz powyżej. Możesz także poprosić przez zgłoszenie w Panelu Klienta o utworzenie takiego przekierowania odgórnie przez nas.

Domeny

Kupując domenę na OpiekunBloga.pl otrzymujesz bezpłatną pomoc w jej konfiguracji niezbędnej do podpięcia domeny pod konto Blogger. Po zakupie i opłaceniu domeny postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami:

  1. Wejdź na tą instrukcję – klik.
  2. Przejdź do “Krok 2” i sekcji “Ustawianie domeny innego dostawcy za pośrednictwem Bloggera“.
  3. Tam wykonaj kroki od 1 do 7 – cały błąd z kroku 7 prześlij, tworząc zgłoszenie w Panelu Klienta (prosimy o użycie metody kopiuj / wklej do zgłoszenia, a nie wykonywanie screen`a), w tytule zgłoszenia podając nazwę swojej domeny.
  4. Dalsza konfiguracja domeny jest po naszej stronie.
  5. Po dokonaniu wszelkich ustawień otrzymasz maila z potwierdzeniem. Będzie wtedy możliwe dodanie domeny do Twojego konta Blogger.

Aby zmienić serwery DNS domeny, należy zalogować się na swoje konto w Panelu Klienta a następnie przejść do zakładki Domeny i kliknąć symbol strzałki w dół znajdujący się przy domenie, której DNS chcemy zmienić. W zakładce “Zarządzaj DNS” znajdziesz pola do wpisania serwerów DNS. Pamiętaj, że zmiana tych ustawień może spowodować, że Twoja domena przestanie działać. 

Aby dodać rekord DNS domeny (przydatne np. przy autoryzacji Google Search Console czy MailerLite),  należy zgłosić taką prośbę przez Panel Klienta podając dokładne wytyczne w treści zgłoszenia (nie screen). Tego typu operacje wykonujemy za Ciebie w cenie usługi.

Nasze serwery DNS:

ns1.madhosting.pl
ns2.madhosting.pl